Snabb frakt och 14 dagar ångerrätt!

Cart

Språk

Valuta

Reklamation

Luxury hår. 

Vi har garanti för alla våra Luxury hår. Inom våra villkor står det vad som gäller för garantin och det är endast om man använder sig av våra rekommenderade produkter. De produkterna vi rekommenderar har fuktgivande ämnen som funkar bäst för löshåret. 

När vi får in håren så kommer det in till oss i cirka 6 kilo av batcher, där bland annat det finns tejp hår, nailhair samt hårtränsar osv. Håren har legat i den batchen tills de kommer fram till oss. Tänk liksom om du hade lagt ditt eget hår i en kartong i några veckor, hur hade det känns, tror du? :) 

När en kund gör reklamation tar vi lite av håret, samt tvättar vi håret med de rekommenderade produkterna kunder ska använda till sitt hår. Märker vi att håret känns bättre och är bättre, så nekar vi reklamationen rakt av. Vi har även för att påbörja reklamation ärende så vill vi börja med fråga, vilka produkter du använder till ditt hår och kan du visa bilder dvs skicka bild på de rekommenderade produkterna som vi har krav på om man vill ha garanti för vårt hår. 

 
Vad är en reklamation? Fairwithhair 

Är din vara defekt eller ofullständig har du rätt att göra en reklamation. Reklamationer av löshår skall göras inom skälig tid från det att varan tagits i bruk. Är din vara felaktig måste hela varan (alla paket) returneras tillbaka till oss. Bifoga då en full beskrivning av felet på varan. Varan analyseras sedan av vår reklamationsavdelning som kontaktar dig via mejl när ärendet utretts. Varan ska vara torr och ren när den skickas in. Vid en reklamation ersätter vi inte eventuella kostnader som du haft i samband med insättning och/eller borttagning av håret.

Obs! En vara som inte stämmer överens i färg eller längd med ditt eget hår är inte en reklamation. Upplever du att du fått fel färg eller längd ska detta skickas tillbaka som en retur. Läs villkoren för retur under frågan Kan jag returnera min order? ovan.

 
Hur gör jag en reklamation?
Om din vara är defekt har du rätt att skicka in varan så att vi kan analysera den. Du har rätt att reklamera elektroniska produkter inom ett år fr.o.m. beställningsdatum. Reklamationer av löshår skall göras inom skälig tid från det att varan tagits i bruk. Är din vara felaktig måste hela varan returneras tillbaka till oss. Bifoga då en full beskrivning av felet på varan. Varan analyseras sedan av vår reklamationsavdelning som kontaktar dig via mejl när ärendet utretts. Varan ska vara torr och ren när den skickas in.

Gör såhär för att reklamera din vara:
  1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  2. Skriv ut/skriv av vårt förtryckta 
  3. Bifoga en full beskrivning av felet på varan.
  4. Skicka reklamationsformuläret tillsammans med hela den vara/varor du önskar reklamera, till: Fairwithhair Josiander AB, Box 6077, 102 32 Stockholm
  5. Lämna in paketet på närmsta postkontor. Spara kvittot. Vänligen skicka in ett foto av postkvittot till returns [email protected] för återbetalning.
 
När sker återbetalningen för min reklamerade order?
Fairwithhair behandlar din reklamation i regel inom 14 dagar. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köp: till kreditkort eller via Klarna/PayPal/Swish. Vid fakturabetalning korrigeras/makuleras din faktura.
Vid betalning med Klarna faktura: Meddela Klarna om din retur och be om att få obetald faktura pausad.
En bekräftelse skickas till dig via e-post när returen registrerats hos oss. Återbetalning av godkänd retur tar därefter ca 1-5 bankdagar.
 
 

Alla våra kunder har rätt till att reklamera en produkt som man inte är nöjd med.

Återkravsrätten omfattar varor som är skadade i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Om kunden upptäcker att varan är defekt eller felaktig kan han göra en reklamation på produkten. För att Fairwithhair ska kunna utvärdera den utannonserade produkten måste hela produkten returneras med en detaljerad beskrivning av defekten och hur produkten används. Om hela produkten inte returneras kan Fairwithhair inte göra en fullständig bedömning av produktfel. Fairwithhair kan endast bedöma och eventuellt återbetala den returnerade delen.

Vid reklamationer ska kunden kontakta Fairwithhair så snart som möjligt efter att ha upptäckt felet via kontaktuppgifterna på hemsidan. Reklamationer som lämnas inom två månader efter att kunden upptäckt felet anses alltid komma i rätt tid. Kunden har 3 års reklam rätt för produkter köpta på hemsidan.

Krav om hårstyling ska lämnas till den som utför arbetet eller salongen, som därför ansvarar för arbetets korrekta utförande. Fairwithhair kan tyvärr inte ersätta kunden för kostnaden för att fixa håret eller om håret skadas till följd av detta.

Fairwithhair förbehåller sig rätten att avvisa ett klagomål om det visar sig att produkten inte är defekt enligt gällande konsumentskyddslagar. För överklaganden följer Fairwithhair allmänna överklagandenämndens riktlinjer. Mer information finns på www.konsumentverket.se.